TK -kuormaussilta

Työntyväkärkinen TK -kuormaussilta

Vankkarakenteinen sähköhydrauliikalla varustettu TK-kuormaussilta on hyvä ratkaisu vaativiin kuormaustilanteisiin. Lastaustoiminta nopeutuu ja samalla kuljetuskaluston käyttö tehostuu.

  • Malli TK-60: kantavuus 6 000 kg
  • Malli TK-100: kantavuus 10 000 kg
  • Malli TK-150: kantavuus 15 000 kg

Tarkemmat tekniset tiedot löytyvät tuotekortista.

Roltex

TK-kuormaussilta on toimiva ja turvallinen ratkaisu

Kuormausillan rakenne joustaa ajoneuvon mukaan ja tasaa laiturin ja auton välisen korkeuseron. Tällä vältetään turhaa työtä ja ehkäistään tapaturmia.

Kuormaussillan työntyvän kärjen ulostuloliike on portaattomasti säädettävissä 0– 550 mm. Tämä vähentää kuorman vaurioitumisriskiä, lisää kuormaustapahtuman joustavuutta ja helpottaa viimeisen kuormalavan käsittelyä. Kärkilevyn alla ei ole tukirakenteita estämässä ulottumista auton lavalle.

Painonappiohjaus on helppokäyttöinen ja selkeä. Kuormaussilta palautuu lepoasentoon nopeasti kertapainalluksella ja vetää kärjen sisään, jolloin se ei vaurioidu seuraavan ajoneuvon peruuttaessa lastauspaikkaan.

TK-kuormaussilta valmistetaan Suomessa

TK-kuormaussillat valmistetaan Suomessa turvallisuusstandardin SFS-EN 1398 mukaan. Algol Technicsillä on koko maan kattava asennus-, tarkastus- ja huoltoverkosto sekä mahdollisuus opastaa asiakkaan oma kunnossapito-henkilökunta kuormaussillan huoltotyöhön.

Vakioversio ei riitä? Ei hätää, me räätälöimme

TK-kuormaussillan valmistustekniikka mahdollistaa joustavan asiakaskohtaisen mitoituksen sekä koon että kantavuuden suhteen. Myös varustelumahdollisuudet ovat monipuoliset.

  • Harjatiivisteet kannen sivuille estämään alapuolelta tulevaa vetoa sillan ollessa lepoasennossa.
  • Kärjen ulostulo jopa 900 mm.
  • Liityntä kiinteistöautomatiikkaan kuten nosto-oveen, lämpöpuhaltimeen, opastinvaloon jne.
  • Sijoitus lastauslaiturin etureunaan tai seinälinjan ulkopuolelle RHS-ulokekehikon avulla, jolloin lattiaan tehtäviä betoniperustuksia ei tarvita.
  • Kehysversio vanhoihin perustuksiin, jolloin kuormaussilta voidaan asentaa ilman betonitöitä.
  • Kuormaustilaelementti, jolloin lastaus tapahtuu suojassa sään vaikutuksilta ja samalla säästetään rakennuksen sisällä olevia tehoneliöitä.
  • Työ- ja opastevalot työmukavuutta ja turvallisuutta lisäämään.
  • Lukuisat värivaihtoehdot, jotka mahdollistavat lastausalueen ilmeen yrityksen omalla brändivärillä.
  • 500 V sähköjärjestelmä.

Huomaa!

Kun tavarankuljetuksessa käytettävät autot ovat hyvin erilaisia – pakettiautot, kuorma-autot, rekat, erikoismatalat autot – korostuu lastauslaiturin ja kuorma-auton lavan välisen korkeuseron aiheuttama ongelma. Samalta tasolta lastaaminen säästää paitsi aikaa, on myös turvallisempaa ja vähentää tavaravahinkoja. Ajan säästö voi olla todella huomattava, jopa 95 %.

 

lisämateriaalit

ota yhteyttä

Jari Valtonen

Myyntipäällikkö, Etelä-, Lounais- ja Länsi-Suomi

040 045 7217

jari.valtonen@algol.fi

Seppo Sahlstedt

Myyntipäällikkö, Etelä- ja Itä-Suomi

040 080 0447

seppo.sahlstedt@algol.fi

Jarkko Haara

Myyntipäällikkö, Pirkanmaa ja Keski-Suomi

040 184 3530

jarkko.haara@algol.fi

Jaakko Myllymäki

Myyntipäällikkö, Pohjanmaa ja Pohjois-Suomi

040 527 3750

jaakko.myllymaki@algol.fi

Joni Kivinen

Myyntipäällikkö, Pohjanmaa ja Pohjois-Suomi

040 572 8987

joni.kivinen@algol.fi